سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با اندرز زنده ساز [امام علی علیه السلام ـ در نامه اش به پسرش امام حسن علیه السلام ـ]
عکس دل

پاسخ آیت‌الله مکارم به استفتایی درباره اظهارات سخیف مشایی
چرا چنین افرادی باید جزو همکاران
رئیس‌جمهور باشند

آیت‌الله مکارم در پاسخ به استفتایی درباره اظهارات اخیر مشایی اظهار داشت:
چه لزومی دارد کسانی که این گونه فکر می‌کنند جزء همکاران رئیس جمهور باشند.

به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید درخصوص استفتایی درباره اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره ساکنان سرزمین‌های اشغالی پاسخی را ارائه کرد که متن کامل این استفتاء و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی بدین شرح است:

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
همانگونه که حضرتعالی مستحضر می‌باشید در روزهای اخیر از سوی برخی افراد اظهاراتی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با ملت اسرائیل دوست است و مشکلی ندارد، مطرح شده که این موضوع شبهاتی را در ذهن امت اسلامی و شهید پرور ایران ایجاد نموده است.
فلذا خواهشمند است جهت تنویر افکار مردم مسلمان ایران صراحتا نوع تعامل با رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و نیز مردم ساکن در سرزمین های اشغالی را تبیین بفرمائید.
پیشاپیش از التفات نظر آن عالم فرزانه کمال تشکر و امتنان را داریم.

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی:
شک نیست که رژیم اسرائیل و مردم آن هر دو مخالف اسلام و مسلمین هستند، آنها زمین های مسلمان ها را غصب کرده اند و مرتبا شهرک سازی کرده و ساکن آن زمین های غصبی می‌شوند؛ اگر ضربه‌ای بر مسلمین وارد شود جشن می‌گیرند و اگر رژیم آنها از مسلمین شکست بخورد (مانند شکست مفتضحانه جنگ 33 روزه) به حکومت خودشان اعتراض می‌کنند، خلاصه آنچه باعث ناراحتی مسلمین است سبب نشاط آنها است و آنچه سبب پیروزی مسلمین است سبب ناراحتی آنها می‌شود. نقش‌های توسعه طلبانه رژیم و مردم آنجا بر کسی پوشیده نیست با این حال چگونه می‌توان واژه دوستی با آنها را به زبان آورد؛ چه لزومی دارد کسانی که این گونه فکر می‌کنند جزء همکاران رئیس جمهور محترم باشند، هنگامی که 200 نفر از نمایندگان مردم به چنین کاری اعتراض کنند مفهومش این است که بیش از دو سوم مردم این کشور با چنین شخص و چنین افکاری مخالفند.
انصاف ایجاب می‌کند تعصب‌های جناحی را کنار بگذاریم و به سرنوشت و منافع کشور و نظام بیندیشیم و بر اندیشه امام (ره) در این زمینه استوار باشیم.
همیشه موفق باشید ناصر مکارم شیرازی



احمد. م ::: چهارشنبه 87/5/30::: ساعت 2:10 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدید :8991

>> درباره خودم <<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
عکس دل

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<